Ga undercover!

Staar je lekker blind!
Dit is wat er gebeurt als je als organisatie vergeet aan wie je je bestaansrecht te danken hebt.
Dit is wat er gebeurt als je je als organisatie blind staart op cijfers en processen en vergeet te kijken naar hoe jouw klanten jouw winkel en organisatie daadwerkelijk ervaren.

Ik ben ‘helaas’ te weinig in de winkel
Vaak hoor ik directieleden en of hoofdkantoormedewerkers ‘verzuchten’ dat ze ‘helaas’ zo weinig in hun winkel(s) kunnen zijn. Dat kan niet waar zijn! Je MOET zoveel mogelijk in je winkel WILLEN zijn om zo dicht mogelijk bij je klant te kunnen blijven. Pas als je jouw winkel zélf regelmatig door de ogen van jouw klant ervaart, kun je écht commercieel sturen… En dan kun je pas écht geld verdienen…

Ga undercover!
Niet voor niets zijn programma’s als Undercover Boss zo een enorm succes. Ineens ervaart de directeur zijn zo briljant doordachte en eindeloos besproken beleid in de praktijk. Ineens ziet en ervaart de directeur zijn eigen bedrijf door de ogen van de klant… en ziet hij wat de échte prioriteiten zijn. Goed voor je medewerkers én klanten zorgen wordt beloond met meer omzet.

Cancel een paar vergaderingen!
Dus, cancel een paar ‘belangrijke’ vergaderingen. Ga je winkel(s) in. Steek je handen uit de mouwen! Luister naar je medewerkers en help je klanten. Hoor, zie en ervaar waar jouw commerciële verbeterkansen écht liggen en wordt beloond met meer omzet. Begin meteen! Wanneer ga jij je winkel in?

“If you focus on results, you will never change.
If you focus on change, you will get results”- Jack Dixon

Graag hoor ik je ervaringen!

Maak er een mooie dag van!

Chantal Riedeman | Shopoloog