Onze kracht zit in de combinatie van retail, data en strategie.

RetailDATAStartegie

Ons retailadvies

Wie een retailformule wil ontwikkelen, vindt bij bureau RMC de juiste retail deskundigheid. Wij begeleiden u tijdens het hele proces. Maar onze betrokkenheid stopt niet bij de ontwikkeling van de winkelformule. Bureau RMC biedt ook een aantal onderzoeksproducten om uw formule beter te kunnen managen. Zo helpen wij de toekomst van uw retailbranche in kaart te brengen met de RMC RetailScan. Daarnaast kunnen we u met een vestigingsplaatsonderzoek helpen bepalen wat voor u de meest gewenste (nieuwe) locatie van een vestiging is en welk omzetpotentieel verwacht mag worden. Naast strategische, formule- en onderzoeksproducten is Bureau RMC ook de aangewezen partner voor het geven van presentaties of workshops over trends in retail. Of neem uw medewerkers mee op Retail Safari om op een interactieve manier het retaildenken te stimuleren. Wat de klant wil, ligt vaak opgesloten in de winkelstraat. En die is voor iedereen bereikbaar.

Cases button_small  

CityTraffic methode

Met de CityTraffic-methode verzamelt bureau RMC passantengegeven in tientallen winkelcentra en de meest belangrijke winkelsteden- en straten van Nederland. CityTraffic voert 365 dagen per jaar, 24 uur per dag, 7 dagen per week passantentellingen uit met behulp van wifisignalen, volautomatisch. Deze zijn te bekijken tot op het half uur nauwkeurig. Door deze slimme wijze van automatisch tellen leveren we niet alleen zeer betrouwbare en actuele gegevens, we kunnen deze gegevens daardoor ook op een voordelige manier beschikbaar stellen. Zo krijgt u bijvoorbeeld inzicht in waar de bezoekers van uw winkelgebied nog meer winkelen. Of in de druktepatronen, bezoekfrequentie en verblijfstijden van de bezoekers van uw stad.

Cases button_small

Van advies naar visie

De retailwereld kent een geweldige dynamiek. Hoe gaat u bijvoorbeeld om met de multichannel ontwikkeling? Of zet u in op omni-channeling? Welke ontwikkelingen zijn een hype in de retail en welke worden een trend? En is uw organisatie eigenlijk wel klaar voor de uitdagingen van de toekomst? Retail en consumentengedrag zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Bureau RMC brengt het voor u in kaart, komt met oplossingen en adviseert u waar nodig. Zoals met een Customer Journey onderzoek.

Alles begint met de klant. Ken uw klant, Bedien hem en Beloon hem is ons adagium. Daarnaast kunt u samen met onze consultants brainstormen over retailonderwerpen die centraal staan in uw organisatie ten aanzien van organisatie, retailsamenwerkingsvormen of (nieuwe) retaildistributiestrategie├źn. Ook zijn wij ervaren in het opstellen van retailvisies. Die met onze werkateliers draagvlak krijgen bij ondernemers.

Cases button_small