Nieuws

Steeds weer iets drukker in de straat

Steeds weer iets drukker in de straat

Het wordt steeds weer een stukje drukker in de winkelstraten. In totaal was het in week 16 1,7% drukker dan de week ervoor. Maar ten opzichte van vorig jaar is de afname nog steeds fors.

Lees meer
Huib Lubbers in EditieNL

Huib Lubbers in EditieNL

Huib Lubbers, directeur van Bureau RMC, in het RTL 4-programma EditieNL over de drukker wordende winkelstraten. Het programma werd uitgezonden op 17 april 2020.

Lees meer
Winkelstraten weer een stukje drukker

Winkelstraten weer een stukje drukker

Waar aan het begin van de Corona crisis veel retailers vrijwillig de deuren sloten zien we nu dat er sprake is van een ommekeer. Steeds meer retailers hebben besloten om de winkels weer te openen.

Lees meer
Winkelstraten en stranden iets drukker

Winkelstraten en stranden iets drukker

Na een paar weken van flinke afname ten opzichte van de week ervoor, lijkt de drukte in de winkelstraten nu te stabiliseren en zelfs iets toe te nemen. Het lijkt erop dat de ondergrens bereikt is.

Lees meer
Minder winkelpijn in dorpen

Minder winkelpijn in dorpen

Huib Lubbers in het Leidsch Dagblad over het effect van de coronoamaatregelen op de winkelstraten in de Leidse regio (2 april 2020). De daling in dorpen blijkt fors minder dan in steden.

Lees meer
Rustige stranden en winkelstraten

Rustige stranden en winkelstraten

De persconferentie van de regering op maandag 23 maart jl. heeft blijkbaar effect gehad: het was afgelopen weekend 38% rustiger op de stranden. En dat ondanks het mooie weer.

Lees meer
RMC stelt tellingen beschikbaar

RMC stelt tellingen beschikbaar

Hoe groot zal de impact van het coronavirus op de binnensteden zijn? Bureau RMC stelt haar passantentellingen beschikbaar om het effect van de coronomaatregelen in de winkelstraat te monitoren.

Lees meer
Een permanente koopzondag loont

Een permanente koopzondag loont

Het is al lang niet meer zo dat de zondag een rustdag is. Integendeel, steeds meer Nederlanders gaan er die dag op uit om leuke dingen te doen: winkelen, een museum bezoeken of lekker buitenshuis lunchen.

Lees meer

Stay smart in retail

Abonneer op onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van de laatste retailtrends en het laatste retailnieuws.

*De nieuwsbrief wordt één keer per twee maanden verzonden. Incidenteel komt een extra editie uit.
In de privacyverklaring van Bureau RMC kunt u lezen waar uw gegevens voor gebruikt worden en hoe lang deze bewaard worden.