EEN SMART RETAILER IS 10%
EFFECTIEVER DAN EEN GEWONE 

RETAILER.

JAAROVERZICHT 2021

Lees hier over de trends van 2021

RETAIL 

GEMEENTE

VASTGOED 

Kermis, een evenement in coronatijd?

Hoe gaan we dit doen? Hoe kunnen we een kermis veilig organiseren? Lees hier hoe de gemeente Hoorn de kermis tijdens corona door kon laten gaan.

Interview NPO Radio 1: Huib Lubbers over koopavond en digital nomads

De Bijenkorf in Amsterdam schrapt de helft van de koopavonden, door een nijpend personeelstekort. De grote vraag is: is er eigenlijk nog wel een toekomst voor de koopavond? Geld of je leven heeft een gesprek met Huib Lubbers, directeur van Bureau RMC, het onderzoeksbureau voor winkels en binnensteden en met Bonnie Rietveld, werknemer bij de Bijenkorf en actief lid bij vakbond FNV over de toekomst van koopavonden.

Beluister het interview hier terug

Vacature Junior Consultant

Gaat jouw hart sneller kloppen van vragen als: wat zijn de winkelgebieden van de toekomst? Wat is de ideale positionering van een winkelcentrum, wat is de doelgroep en welk aanbod past daarbij? Sluit een winkelformule nog aan bij de veranderende wensen van de...

Vacature data analist (werkstudent)

Heb jij passie voor het analyseren van data? Wil jij meehelpen aan het inzichtelijk krijgen van de drukte in een stad of winkelgebied en meer ervaring met data opdoen? Lees dan vooral verder! Bij onderzoeksbureau CityTraffic zijn we op zoek naar een data analist die...

Winkels later openen of vroeger dicht?

Bron: Citytraffic data| bewerkt door RMC

Interview BNR: Huib Lubbers over drukte winkelstraten

Huib Lubbers werd op 7 april 2022 geïnterviewd op BNR over de drukte in winkelstraten na corona. Omdat Bureau RMC door heel Nederland de drukte meet in winkelstraten, worden onze data regelmatig gebruikt in de pers. Uit de druktecijfers blijkt dat de winkelstraten nog...

Gezocht: een commercieel medewerker/junior consultant (24 uur)

OmschrijvingAls commercieel medewerker/junior consultant ben je verantwoordelijk voor onze marketing en communicatie en doe je ook wat algemene bureauondersteunende taken. Je ziet zelf wat er wanneer nodig is en pakt die taken zelfstandig en voortvarend op.Ons bureau...

Jaaroverzicht 2021

2021: nog minder drukte dan in 2020? In het nieuwjaarsblog van vorig jaar vergeleken we 2020 met een shopping krach. Wat kunnen we zeggen over 2021? Een jaar waarin zelfs minder passanten in winkelstraten werden geteld dan in 2020. Het kon dus nog slechter. Relatieve...

Drukte in winkelstraten nog niet als vanouds

Weer een gezellige zaterdagmiddag als vanouds? Of zijn we inmiddels al vergeten hoe een ' normale'  zaterdagmiddag er in een winkelstraat uitziet?Lees hier een artikel waarin Huib Lubbers geinterviewd werd over de drukte in winkelstraten.

Huib Lubbers over supermarktmanagers in NRC

Huib Lubbers werd voor een artikel in NRC geinterviewd over supermarktmanagers: een vacature die lastig te vervullen is. Volgens hem is de functie 'niet sexy' en is het hard werken voor weinig loon. Maar de baan heeft ook voordelen: de spirit die je in zo'n winkel...

Stad belicht – Rotterdam

In de rubriek ‘Stad belicht’ worden de cijfers van een stad uitgelicht en geduid. Dit keer: Rotterdam. In de Nationale Winkelindex worden gemiddelde druktecijfers in 2021 per week vergeleken met de gemiddelde weekdrukte in 2019. Het indexcijfer geeft dus het...

Client proof

De capture rate die RMC ons al 2 ½ jaar wekelijks stuurt, vormt de basis voor onze marketingacties. Fijn is ook dat we altijd een supersnelle reactie krijgen op onze vragen.

 

Bote Galema

Marketing & sales director Sports Unlimited Retail (Perry/Aktiesport)

Client proof

Als wethouder laat ik me graag bijstaan door ter zake kundige mensen. Op retailgebied doet Bureau RMC dat, o.a. bij het ontwikkelen van de detailhandelnota. RMC schetste een realistisch beeld. Ook de manier waarop zij een informatie-avond voor alle retailers in Alphen heeft geleid, sprak mij zeer aan.

 

Gerard van As

Wethouder economische zaken van gemeente Alphen aan den Rijn

Client proof

RMC helpt ons al jaren om een vinger aan de pols te houden van winkelend Nederland. Haar gegevens en rapporten sluiten naadloos aan op onze wensen als data driven company.

 

Jan Zwang

Head of market insights, Vodafone Libertel B.V.

Client proof

Ik ben zeer tevreden over het professionele marktdenken dat Bureau RMC in onze regionale retailvisie heeft gebracht. Niet het traditionele aanbodgerichte denken, maar het gedrag van de consument staat nu centraal in de regionale retailvisie die door de zes gemeenten in de Leidse Regio is opgesteld.

 

Robert Strijk

Wethouder bereikbaarheid, economie, binnenstad en cultuur van de gemeente Leiden

Client proof

De samenwerking met Bureau RMC is plezierig, constructief en oplossingsgericht.

 

Sandra de Boer

Strategisch adviseur economische zaken van de gemeente Alkmaar

Drukte meten in natuur- en recreatiegebieden

Whitepaper

Gezocht:

 

– stagiare

 

Klik hier voor meer informatie

KPN: data driven formule-ontwikkeling

STAY SMART IN RETAIL

Abonneer op onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van de laatste retailtrends en het laatste retailnieuws. Bekijk onze Privacyverklaring.

U bent aangemeld. Bedankt.