Nieuws
‘Wat de winkel van je weet’ (Reformatorisch Dagblad, 19-01-2019)
Directeur Huib Lubbers van Bureau RMC legt het verschil uit tussen wifitracking en wifitelling in dit artikel over privacy in de winkels.
Lees meerJaaroverzicht 2018: pak de consument als je kan!
Het jaarlijks terugkerende overzicht van Bureau RMC over het afgelopen retailjaar: 1,7% minder passanten op straat, maar hogere conversie.
Lees meerDrukkere winkelstraten op Black Friday
Steeds meer winkels doen mee aan Black Friday. De kortingendag was drukker dan vorig jaar. De vrijdag had echter wel een kannaballiserend effect op de overige (week- en weekend-)dagen.
Lees meerNieuwe medewerker
Sinds november 2018 werkt Yannic Audenaerde bij Bureau RMC als data analist en consultant. Yannics interesse ligt bij het verschaffen van inzichten in data en het omzetten van die inzichten naar de praktijk.
Lees meerIk wens Blokker beterschap
Directeur Huib Lubbers van Bureau RMC reageert uitgebreider op het nieuws dat Blokker in de verkoop gaat. Hij is ervan overtuigd dat de Blokker blijft bestaan en heeft tips voor de nieuwe eigenaar.
Lees meerBlack Friday wordt een retailhit!
Black Friday wordt een retailhit, zegt Bureau RMC op basis van de passantentellingen van hun CityTraffic-sensoren. In dit artikel laten we de trends van de afgelopen jaren zien en de verwachtingen voor dit jaar.
Lees meerBlokker gaat in de verkoop
De media meldden dat de familie Blokker in de verkoop gaat doen. Directeur Huib Lubbers van Bureau RMC vindt dit verrassend nieuws en geeft een eerste reactie.
Lees meerZonder Hema geen compleet winkelgebied
De Hema wordt overgenomen door de Nederlander Marcel Boekhoorn. Dit leidt tot veel enthousiasme, maar in hoeverre is de Hema toekomstbestendig?
Lees meerBureau RMC over de koopzondag in Zwolle (De Stentor, 29 oktober 2018
In dit artikel uit de Stentor vertelt Jeffrey Meinders van RMC over de ontwikkelingen in de Zwolse winkelstraten sinds de invoering van de wekelijkse koopzondag.
Lees meerStay smart in retail
Abonneer op onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van de laatste retailtrends en het laatste retailnieuws.
*De nieuwsbrief wordt één keer per twee maanden verzonden. Incidenteel komt een extra editie uit.
In de privacyverklaring van Bureau RMC kunt u lezen waar uw gegevens voor gebruikt worden en hoe lang deze bewaard worden.