RETAIL

Een smart retailer is 10% effectiever dan een gewone retailer

Blijven de bezoekersaantallen in mijn winkel achter omdat het rustiger wordt in de binnenstad of zijn er andere verklaringen? Hoe presteren mijn winkels ten opzichte van elkaar, doen de nieuwe winkels het beter dan de oudere en welke capture rates behalen ze? Sluit mijn winkelconcept nog aan bij de veranderende wensen van de consument en zitten mijn winkels nog wel op de juiste locatie? Vragen waar u als retailer ongetwijfeld mee te maken heeft nu de consument het voor het zeggen heeft.

Smart retailing in 3 stappen

Bij een adviestraject van Bureau RMC vormen smart data altijd het startpunt. Door de CityTraffic-methode weten we altijd hoeveel bezoekers er in een winkelgebied en winkelstraat zijn, tot op half uur nauwkeurig. RMC combineert de unieke passantendata met data van de opdrachtgever en andere trends in koopgedrag om retailers fit for the future te maken. Optimaliseren van uw retailprestaties begint met data gedreven werken en betere beslissingen nemen dan anderen.

Meten

Door het winkelgedrag in binnensteden en winkelstraten te kennen, is RMC in staat om betere analyses te maken dan andere onderzoekers. Door de passantendata wekelijks te vergelijken met uw eigen klanten- en kassadata wordt u een effectievere retailer. Samen met de socio-demografische gegevens van het verzorgingsgebied creëert RMC bouwstenen voor toekomstbestendige winkels.

Weten

Naast de kwantitatieve analyses gaan we samen met u op zoek naar de uitgangspunten voor uw winkels: wat is uw doelgroep, in welke straat winkelt uw consument en hoe ziet de ideale customer journey eruit? Vragen die we op een creatieve manier beantwoorden. De uitkomst zorgt voor nieuwe inzichten en geeft de retailer het bewijs dat zijn strategische beslissingen goed zijn onderbouwd.

Bewegen

Het is niet altijd eenvoudig om nieuw retailbeleid effectief te implementeren binnen de eigen organisatie. Onze ervaren retail- en dataconsultants helpen u daarom graag om uw eigen organisatie weerbaarder en effectiever te maken. En met onze data krijgt u inzicht in verbeteringen die u meteen kunt toepassen. De resultaten spreken voor zich. Grote én kleine retailers werken met de data en de consultants van RMC.

Vestigingsplaatsonderzoek
Heeft u een nieuwe locatie op het oog en wilt u weten wat de omzetpotentie van deze locatie is? Een vestigingsplaatsonderzoek (VPO) is hét instrument om de potentie van een locatie in kaart te brengen. RMC voert al jaren vestigingsplaatsonderzoeken uit voor food en non-food retailers.

Een vestigingsplaatsonderzoek is een combinatie van deskresearch en een bezoek aan de potentiële locatie. Het resultaat is een duidelijke afbakening van het verzorgingsgebied, de sociaaldemografische kenmerken van de inwoners, een concurrentieanalyse, inzicht in de passantenstromen en een omzetpotentie.

Ik wil graag meer informatie

     OF BEL +31 (0)20 6535588

Witte vlekkenplan
Bent u op zoek naar een nieuwe locatie voor u winkel en wilt u graag advies over welke vestigingsplaats voor u geschikt is? Dan is een witte vlekkenplan het product waarmee we u kunnen helpen.

In een gezamenlijke werksessie stellen we de uitgangspunten voor uw vestigingsplaats vast: de gewenste afstand tot de concurrentie, een hightraffic-locatie of juist een verblijfsplaats en het minimaal aantal inwoners in het verzorgingsgebied. RMC brengt een longlist van potentiële locaties in beeld en schat vervolgens van de top 3 locaties de omzet in.

Ik wil graag meer informatie

     OF BEL +31 (0)20 6535588

Formule-ontwikkeling
In de winkel moet alles kloppen: de juiste producten op de juiste plaats met de juiste prijs. Wie een nieuwe retailformule wil ontwikkelen of een bestaande formule wil revitaliseren, vindt bij RMC de juiste deskundigheid. Het ontwikkeltraject staat volledig in het teken van de klantervaring. Alles moet leiden tot een langer verblijf, loyalere klanten en meer bestedingen.

We starten met het vertalen van de identiteit van het merk naar de winkel. We creëren daarna een winkelconcept en werken alle formule-elementen uit. Vanuit deze briefing wordt het ontwerp gemaakt. Belangrijk is om te blijven doorontwikkelen om iedere nieuwe vestiging een nog betere versie van de winkelformule te maken. 

Ik wil graag meer informatie

     OF BEL +31 (0)20 6535588

Winkelscan

Wilt u dat er met een frisse blik naar uw winkels gekeken wordt? Met de Winkelscan voeren we een (onaangekondigde) schouw uit waarmee we de winkel beoordelen vanuit de customer journey. Oftewel van buiten naar binnen. Nodigt de entree uit om naar binnen te stappen, staan de schappen op de juiste plekken en is de kassa goed vindbaar?

De vreemde ogen geven uw nieuwe inzichten en bieden quick wins die u gelijk kunt aanpakken en strategische adviezen voor de lange termijn.

Ik wil graag meer informatie

     OF BEL +31 (0)20 6535588

Analyse netwerk vestigingen

Zitten uw winkels nog wel op de juiste locatie, wilt u uw onderbuikgevoel over de top 10 slechtste winkels met bewijzen staven en twijfelt u van welke vestigingen u het contract moet verlengen? In de analyse van uw netwerk gaan we op zoek naar nieuwe inzichten.

Dit doen we aan de hand van diverse databronnen (aantal bezoekers, transacties, omzet, webzuil, oppervlakte, bezetting en huurprijs). We stellen uitgangspunten vast voor optimalisatie van het netwerk. Na de analyse kunt u beter het gesprek aangaan binnen uw organisatie en kunt u onderbouwde keuzes maken over uw netwerk van vestigingen.

Ik wil graag meer informatie

     OF BEL +31 (0)20 6535588

Presentatie trends in retail

Bent u op zoek naar de laatste trends in retail en wilt u uw personeel inspireren met een interactieve bijeenkomst? Dan is RMC de aangewezen partner voor een presentatie, workshop of retailsafari. Wij verzorgen complete sessies waarmee we uw personeel, regiomanagers, directieleden, etc. met de juiste kijk op de markt naar huis laten gaan.

We geven voorbeelden van recente retailontwikkelingen zoals horeca in winkels, branchevervaging, online winkelen, nieuwe winkelconcepten en retailinspiratie. Afhankelijk van uw wensen voegen we een retailquiz toe aan het programma. De presentatie wordt volledig aangepast aan uw branche.

Ik wil graag meer informatie

     OF BEL +31 (0)20 6535588

Succesverhalen:

Case

Netwerk van ANWB-vestigingen

Case

Capture rate Perry/Aktiesport

BUREAU RMC WERKT O.A. VOOR:

Contactformulier

Vul dit formulier in en we laten snel van ons horen