CASE

Branchering en positionering De Kopermolen

Van der Vorm Vastgoed

Opdracht

Winkelcentrum De Kopermolen in de Merenwijk in Leiden is een boodschappenwinkelcentrum met grote potentie, zo bleek uit de regionale Retailvisie. Dit komt met name door het grote, afgebakende verzorgingsgebied en de beperkte concurrentie. Van der Vorm Vastgoed had plannen om het winkelcentrum te herontwikkelen en vroeg aan Bureau RMC om onderzoek te doen naar de doelgroep om vervolgens een brancheringsadvies op te stellen. Om de herontwikkeling kracht bij te zetten wilde Van der Vorm Vastgoed eveneens een sterke identiteit en een marketingplan uitgewerkt hebben.

Aanpak

  • Analyse van het verzorgingsgebied
  • Vaststelling van de doelgroep aan de hand van leefstijlen
  • Scan van het aanbod
  • Benchmark met vergelijkbare winkelcentra
  • Vaststelling identiteit in werkatelier met stakeholders

Resultaat

Een sterke en onderscheidende identiteit voor Winkelcentrum De Kopermolen die zowel voor de branchering als de marketing als kapstok dient. Zo kan de eigenaar nieuwe retailers gerichter benaderen, is er op basis van de identiteit een nieuw logo ontworpen, wordt de Facebook-pagina nu professioneel beheerd en sluiten de evenementen beter aan bij de doelgroep.

Succesverhalen:

Case

Netwerk van ANWB-vestigingen

Case

Capture rate Perry/Aktiesport