CASE

Vestigingsplaatsonderzoek

Delta Fiber

Opdracht

Delta heeft de afgelopen jaren ervaring opgedaan met pop-up winkels die tijdelijk zijn geopend bij de uitrol van glasvezel in een bepaald gebied. In deze winkels wordt informatie over de nieuwe glasvezel gegeven en worden nieuwe klanten geworven. Delta wil de huidige kanaalmix uitbreiden met blijvende fysieke winkels om potentiƫle klantgroepen optimaal te kunnen bereiken. Hiervoor heeft Delta onderzoeksadvies nodig over drie clusters. Bureau RMC is benaderd om in deze clusters te onderzoeken in welke steden er bij voorkeur een vestiging moet worden geopend.

Aanpak

  • RMC benchmarkonderzoek Telecom
  • Vaststellen waarden en belang per store per locatie
  • Een experience store versus convenience store versus locatie
  • Verzamelen van data van de verzorgings- en winkelgebieden en deze vergelijken tussen steden
  • Voorstellen van data driven vestigingsplaatsadvies per cluster
  • Rapportage in powerpoint presentatie

Resultaat

Een vestigingsplaatsonderzoek naar drie verschillende clusters voor blijvende fysieke Delta winkels. Voor elke cluster is op basis van data over de verzorgings- en winkelgebieden en de bezoekersstromen een rangschikking gemaakt van de meest optimale locaties voor het openen van een experience of convenience store.

Succesverhalen:

Case

Netwerk van ANWB-vestigingen

Case

Capture rate Perry/Aktiesport