Vrijdag 28 juni 2019 vond de 13e editie van de ShoppingNight in Den Haag plaats. Tijdens de ShoppingNight zijn de deelnemende winkels van 17.00 uur tot 00.00 uur geopend. Naast de extra lange openingstijden draait het tijdens deze speciale avond vooral om de beleving. Door de toename van het online winkelen wordt het voor retailers steeds belangrijker om zich te onderscheiden. Het organiseren van een ShoppingNight draagt hieraan bij. Elk jaar heeft de ShoppingNight een bepaald thema. Zo was er dit jaar het thema Uptown Funk, in 2018  ‘Fête de la Mer’ en in 2017 Boogie Woogie Wonderland. Aan de hand van het gekozen thema wordt de binnenstad van Den Haag aangekleed. Daarnaast worden er verschillende activiteiten en evenementen georganiseerd, zoals optredens, modeshows en sportlessen. Ook bieden veel deelnemende winkels aantrekkelijke kortingen aan en worden klanten flink in de watten gelegd door de cadeaus en goodiebags die worden uitgedeeld. Voorafgaand aan de extra koopavond hebben klanten de mogelijkheid om mee te doen aan bepaalde winacties.

In de loop der jaren is de ShoppingNight uitgegroeid tot het grootste winkelevenement van Nederland. Uit de data van CityTraffic blijkt dat er op deze specifieke dag 29 % meer bezoekers in de binnenstad waren dan op een gemiddelde vrijdag in 2019. Ook is te zien dat er tijdens deze speciale avond 22 % meer bezoekers waren dan op een gemiddelde koopavond op een donderdag. Absoluut een evenement dat dus op de jaarlijkse kalender moet blijven staan, omdat het grote aantallen consumenten op de been brengt.