Nieuws
Artikelen
Event: Verbeter je retailstrategie met inzicht in consumentengedrag
Zaterdag in de plus, zondag gelijk en koopavond in de min. Enkele van de opmerkelijke feiten over consumentengedrag in 2023. De verschillen per stad en...
Koopavond onderzoek in De Telegraaf
Bureau RMC heeft recentelijk meegewerkt aan een artikel in de Telegraaf over de vermindering in populariteit van de koopavond. Er is een onderzoek...
Vrouwen bloot, handel groot
De opvatting ‘vrouwen bloot, handel dood’ is er één van vroeger. Nu zijn juist ideale weersomstandigheden met meer uren zon meer doorslaggevend voor...
Zonneschijn dicteert drukte winkelstraat
Weersomstandigheden zijn de bepalende factor geworden voor binnenstadbezoek. Speciale verkoopacties doen er steeds minder toe. De drukte in de winkelstraat...
Klimaatverandering in de Winkelstraat
Winkeldrukte meer gedreven door weersomstandigheden De winkelstraten in Nederland laten de afgelopen 6 maanden een gestage groei zien. Hierbij lijkt het...
Hoofddorp kiest voor Bureau RMC
Winkelstad Hoofddorp heeft deze zomer gekozen om de komende jaren de bezoekersaantallen in de winkelstad Hoofddorp te gaan tellen met de oplossingen van...
Retailjournaals
Trends van de afgelopen zomer
Directeur Huib Lubbers van Bureau RMC laat zien wat de retailtrends zijn van de afgelopen warme zomer en wat de verwachting is voor de komende weken.