Anno 2015 gaan we nog steeds graag de binnenstad in. Wel minder vaak dan voorheen, maar als we gaan dan verblijven we langer, zijn we beter voorbereid en meer koop geneigd.

Online speelt hier een belangrijke rol als inspiratiebron, maar kopen doen we nog steeds graag in winkels blijkt uit recent onderzoek van ABN AMRO. Maar wanneer oriënteert de consument zich thuis achter een scherm, en naar welke winkelgebieden gaat hij daarna het liefst? En wanneer? Essentiële data die je zal helpen de juiste verbanden te leggen en beslissingen te nemen voor de toekomstige detailhandel.

Ook weten hoe de detailhandel in jouw stad of winkelstraat er voor staat? 

Samen met onze partner CityTraffic geven we een Masterclass over Big Data in winkelstraten. Uit metingen van CityTraffic van het online & offline shoppersgedrag zien we regelmatig interessante tendensen, die we in deze masterclass met je zullen delen.

Tijdens deze sessie zal er ook een vertaalslag gemaakt worden naar de praktijk middels een case. We gaan je niet lastigvallen met alleen maar cijfertjes, maar we laten je ook de trends zien in een stad.

Het goede nieuws is dat nog steeds 93 % van de omzet door fysieke winkels wordt gedaan. Binnensteden blijven belangrijke plaatsen waar consumenten kopen, maar we zien dat sommige steden het duidelijk beter doen dan anderen.

Na afloop ontvang je van ons een factsheet met de ranking en waardevolle data van jouw winkelstad waar je direct mee aan de slag kunt. Er zal veel relevante en zeer actuele informatie van 2014 & 2015 gedeeld worden.

Opgeven kan door een mail te sturen naar info@rmc.nl, graag naam, firmanaam en functie vermelden en de datum dat je deel wilt nemen.

Eindhoven, 3 november 2015 New Hampshire Hotel (vlakbij CS)
Amsterdam, 10 november, Berghaus Plaza (vlakbij station Lelylaan)
Zwolle, 12 november (vlakbij CS)

De masterclass is ingedeeld in twee blokken, het eerste blok gaat over Big Data van verschillende winkelgebieden, en analyse over o.a. afname aantal zaterdag shoppers, het succes van de maandag en andere ontwikkelingen. Het tweede blok word je voorzien van praktische adviezen, en zal Huib Lubbers een case laten zien. Speel in op het veranderende gedrag van je bezoeker en krijg inzicht in welke gebieden hij of zij nog meer bezoekt.

We kijken er naar uit je te mogen verwelkomen.