Het GVB, het openbaar vervoerbedrijf voor bus, tram, metro en veren in Amsterdam, wil het persoonlijk contact met de reiziger verbeteren. Kijk maar naar de komst van de servicebalie in de tram. GVB heeft Bureau RMC gevraagd om te helpen met het klantgerichter maken van de servicebalies op de verschillende stations. Het is onderdeel van een breder traject waarbij het GVB het gastvrij werken en de reisbeleving een positieve impuls wil geven. Zoals Inge Keur, manager GVB Verkoop & Service, het verwoordt:  “Het wordt drukker, de stad verandert en de reiziger verandert mee. En wij willen meer service bieden aan die reiziger, zowel in het OV als daarbuiten bij de fysieke locaties als op de websites en bij partners. De glasloketten worden aangepast naar open balies en er zal op CS worden gewerkt met een actieve gastheer/vrouw die de reiziger verwelkomt.”

 

Het eerste voorbeeld van de verbeterde serviceformule is te zien op het nieuwe station Noord. Hier is het vernieuwde Service & Tickets-loket geopend. Een open en transparante locatie waar GVB-medewerkers reizigers helpen met hun reis.
Tickets voor GVB kunnen op veel verschillende manieren gekocht worden, via een balie, online, via automaten en bij partners van GVB, zoals hotels of IAmsterdam. De reizigers die langskomen bij het GVB, waarderen persoonlijke aandacht bij complexere vragen. Voor advies op maat kan men dit jaar terecht op drie vernieuwde locaties.

Bureau RMC denkt mee over een nieuwe dienstverleningsformule van GVB en werkt dit vooral samen met GVB en haar leveranciers uit. Ook helpen we bij het aandragen van bepaalde leveranciers. We stellen samen met een GVB-medewerkersteam de ideale klantreis vast, want ontwikkelen doe je niet in je eentje. Tot slot is een goede samenwerking met marketingorganisatie IAmsterdam van belang. We helpen GVB nu al meer dan vier jaar en zijn trots op het behaalde resultaat in Noord. In de zomer zal op het Centraal Station een nieuwe locatie geopend worden, waarin ook  IAmsterdam gevestigd wordt. Aan het einde van dit jaar is het vernieuwde loket op station Bijlmer aan de beurt.

 

Wilt u op de hoogte blijven van ons laatste retailnieuws? Schrijft u dan hier in voor onze nieuwsbrief!